Toimitusehdot
Osakeyhtiö Osk. Rajala -verkkokaupan sopimusehdot
Kuluttajakaupassa noudatetaan voimassa olevaa Suomen ja Euroopan kuluttajalainsäädäntöä sekä tietosuojaehtoja. Yritysasiakkaiden ja Oy Osk. Rajalan välisessä kaupassa noudatetaan Suomen kauppalakia.
Rajala Pro Shop -verkkokauppa myy tuotteitaan sekä tarvikkeitaan täysi-ikäisille yksityishenkilöille eli kuluttajille, yritysasiakkaille eli yrityksille sekä organisaatioille.
Rajala Pro Shop -verkkokauppa myy tuotteitaan myös alle 18- vuotiaille tai muutoin vajaavaltaisille kuluttajille, sillä ehdolla, että kyseisen henkilön holhooja antaa myöntymyksensä kaupankäyntiin Rajala Pro Shop -verkkokaupassa.
Rajala Pro Shop pidättää itsellään oikeuden olla myymättä jälleenmyyjille ja rajoittaa myyntimäärän 1/asiakas.
Oy Osk. Rajala ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä eikä tuotteiden virheellisen kunnon tai viivästyneen toimituksen aiheuttamista välillisistä haitoista. Oy Osk Rajala pidättää oikeuden muuttaa sopimusehtojaan yksipuolisesti. Tilaajan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin sopimusehtoihin.
Ehdot lyhyesti
1. Rajala Pro Shopin tuotteet, hinnat sekä tarvikkeet ovat Rajala Pro Shopin verkkosivuilla: www.rajalacamera.fi. Sivuillamme esiintyvät tuotteet ovat osa Rajala Pro Shopin normaalia varastotavaraa. Ne eivät siis edusta Rajala Pro Shopin koko tuotevalikoimaa, vaan ovat yleisimmin meiltä kysyttyjä tuotteita. Pystymme nopeisiin ja edullisiin toimituksiin myös muissa tuotteissa, älä siis epäröi pyytää tarjousta mikäli haluamaasi tuotetta ei ole verkkokaupassamme.
2. Rajala Pro Shopin verkkokaupassa myytävät tuotteet sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron, nyt 25,5%. Poikkeuksena vaihtolaitteet eivät sisällä arvonlisäveroa, paitsi jos se on erikseen vaihtolaitetuotteessa mainittu. Rajala ilmoittaa aina toimituskulut ja tuotteen hinnan euroissa (€). Verkkokaupan hinnat voivat poiketa myymälöidemme hinnoista. Pidätämme itsellämme oikeuden muuttaa sivuston tuotteita, teknisiä tietoja sekä hintoja. Kaikki tiedot sitoumuksetta.
3. Rajalan verkkokaupan ja asiakkaiden välisessä kaupanteossa käytetään seuraavia maksutapoja; Verkkomaksuissa Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Aktia, Handelsbanken, Oma Säästöpankki, POP-Pankki ja S-Pankki. Luottokorttimaksuissa verkkokauppamme käyttää Luottokunnan maksupalvelua, jossa käyvät Visa, Visa Electron ja Mastercard. Muita maksutapoja ovat MobilePay, Rajala Prowebstore lahjakortti, Rajala Lasku, Rajala Yrityslasku sekä Rajala Tili.
4. Toimitustapoina toimivat: Nouto Postista, Smartpost, Matkahuollon lähelläpaketti sekä nouto myymälöistämme. Ulkomaille toimitettaessa asiakkaan tulee olla yhteydessä asiakaspalveluun; asiakaspalvelu@rajalacamera.fi
Verkkokauppaan maksetuissa myymälänoudoissa on esitettävä henkilöllisyystodistus.
5. Myyntikelpoisella, käyttämättömällä tuotteella on kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus. Emme vastaa palautuksesta aiheutuvista kustannuksista. Mikäli haluatte vaihtaa palauttamanne tuotteen toiseen tuotteeseen tai lahjakorttiin, emme veloita uudesta lähetyksestä toimituskuluja.
6. Tuotekuvissa esiintyvät tuotteet saattavat poiketa tarjotusta tuotteesta, tai saattavat sisältää erilaisen kokoonpanon. Tällaiset seikat eivät käy normaalista reklamaatiosta. Tuoteselosteissa voi olla asiakkaalle välttämättömiä tietoja jotka asiakkaan tulee lukea läpi. Rajala Pro Shop voi vedota erehdykseen mikäli asiakas on ostanut tuotteen tutustumatta tuoteselosteisiin. Tuotepakkaukset saattavat poiketa tehdaspakkauksista.
7. Käytetyt myydään siinä kunnossa ja varustuksessa kuin ne ovat myyntihetkellä. Käytetyn myyntivarustus saattaa poiketa vastaavasta uuden myyntipakkauksesta.
8. Tuotteen lisääminen ostoskoriin ei varaa tuotetta asiakkaalle.
1. Virhevastuu ja takuu
1.1 Myyjällä on kuluttajansuojalain mukainen virhevastuu. Ostajan on ilmoitettava tarvarassa ilmenneestä virheestä viivytyksettä, kuitenkin enintään kahden kuukauden kuluessa virheen ilmenemisestä. Myyjä ei vastaa tuotteen väärinkäytön seurauksena ilmenneestä virheestä. Tuotteen luonnollista kulumista ei pidetä virheenä. Virhevastuulaki ei ole voimassa yritysten välisissä kaupoissa.
1.2 Kaikissa tuotteissa sovelletaan niiden valmistajan lupaamaa, kyseisen tuotteen takuuaikaa. Jos tuote toimitetaan aiheetta takuuhuoltoon, perii Rajala Pro Shop huoltokäynnin kustannukset kokonaisuudessaan kuluttajalta. Epäselvissä tapauksissa Rajala Pro Shopilla on oikeus saada maksu huollon kustannusarviosta, joka palautetaan, mikäli tuote takuuhuolletaan.
1.3 Takuuaika alkaa aina ostopäivästä. Tuotteen takuuvaihto tai -korjaaminen ei pidennä tuotteen alkuperäistä takuuaikaa. Tähän poikkeuksena huollon mahdollinen korjaustakuu.
1.4 Takuun edellytyksenä on tuotteen tai tarvikkeen käyttäminen valmistajan suositusten ja ohjeiden mukaisesti. Rajala Pro Shop vapautuu takuuvastuusta, mikäli tuotteen huonontuminen tai rikkoutuminen johtuu tavaran vääränlaisesta käytöstä, tapaturmasta tai muista ostajan puolella tapahtuvista seikoista. Tällöin tuotteen mahdollisen korjauksen hoitaa kuluttaja eikä Rajala Pro Shop ole vastuussa korjauksesta aiheutuvista kuluista.
1.5 Kuluttajan tulee noudattaa laitteiden käyttö- ja asennusohjeita, takuu korvaa vain materiaalivirheet ja normaalikäytössä syntyneet viat.
2. Palautusehdot
2.1 Myymälästä tehdyillä ostoilla ei ole palautusoikeutta. Myymälästä ostetuilla tuotteilla on neljäntoista (14) vuorokauden vaihto-oikeus. Vaihdettavan tuotteen tulee aina olla:
a) Täysin uutta vastaavassa kunnossa.
b) Alkuperäisessä pakkauksessaan, hyvin pakattuina ilman merkintöjä.
c) Mukana tulee olla ostokuitti tai kopio ostokuitista.
2.2 Etämyynnissä kuluttajalla on kuluttajasuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilauksensa tai osa siitä neljäntoista (14) vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Palautusoikeus ei koske tavaraa, joka valmistetaan tai jota muunnellaan tilaajan toivomusten mukaisesti.
2.3 Palautusoikeus ei koske mm. hygieniatuotteita, korva- tai nappikuulokkeita, kustomoituja kuvatuotteita, muistikortteja, muste- tai värikasettia / patruunaa tai sen kaltaisia tuotteita, jotka ovat sinetöityjä tai paketoitu kertakäyttöiseksi. Palautusoikeus ei myöskään koske käyttöön otettuja kuvauskoptereita.
2.4 Palautusoikeuden käyttämiseksi asiakkaan on ilmoitettava meille:
Osakeyhtiö Osk. Rajala,
PL 175, 20101 Turku
020 7530 275, asiakaspalvelu@rajalacamera.fi
päätöksestänne palauttaa tilaus tai osa siitä yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Asiakas voi käyttää tilauksen liitteenä olevaa peruuttamislomaketta, mutta sen käyttö ei ole pakollista.
2.5 Jos palautatte tilauksenne tai osan siitä, palautamme teille kaikki teiltä kyseisestä tuotteesta/tuotteista saamamme suoritukset, lukuunottamatta edullisimman toimitustapamme ylittävää summaa, viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia. Voimme pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes olemme saaneet tavaran takaisin tai kunnes olette osoittanut lähettäneenne tavaran takaisin.
2.6 Teidän on lähetettävä tavarat takaisin tai luovutettava ne meille viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua lähetyksen vastaanottamisesta. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä. Palautus on lähetettävä asiakaspalvelusta saamanne ohjeistuksen mukaisesti. Emme vastaa palautuksesta aiheutuvista kustannuksista. Voitte palauttaa tuotteet myös myymäläämme. Palautusosoitteen ja tarkemmat palautusohjeet saatte asiakaspalvelustamme peruuttamisilmoituksen tekemisen jälkeen.
2.7 Tuotteen palautusoikeus on aina tuotekohtainen, eikä esimerkiksi toisen tuotteen toimituksen myöhästyminen pidennä kyseisen tuotteen palautusaikaa.
2.8 Palautuksessa tuotteiden tulee aina olla:
a) Täysin uutta vastaavassa kunnossa.
b) Alkuperäisessä pakkauksessaan, hyvin pakattuina ilman merkintöjä.
c) Mukana tulee olla kopio ostokuitista ja mielellään palautuslomake/sen kopio täytettynä.
d) Mahdollinen kaupanpäällisenä saatu tuote on peruutus-/palautustilanteessa myös palautettava. Mikäli tuote on jo otettu käyttöön, veloitetaan asiakkaalta sen arvoa vastaava summa.
2.9 Tilaaja on vastuussa sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä. Rajala Pro Shopilla on oikeus periä asiakkaalta kulut arvon alentumisesta.
2.10 Rajala Pro Shop ei lunasta palautuksia, jos ne toimitetaan muutoin kuin on ohjeistettu.
2.11 Mikäli palautettu tuote on puutteellisesti pakattu tai se ei muuten noudata kyseisiä palautusehtoja, Rajala Pro Shop lähettää tuotteen takaisin asiakkaan kustannuksella tai vaatii asiakkaalta korvauksen tuotteen arvon alentumisesta.
2.12 Tuotetietovirheen takia tehtävä palautus on asiakkaalta maksuton, ehtona tälle on asiakkaan velvollisuus ilmoittaa virheestä kohtuullisessa ajassa virheen havaitsemisesta.
3. Kurssien peruutus
3.1 Mikäli asiakas on estynyt osallistumaan lunastamalleen kurssille, on tästä ilmoitettava viimeistään vuorokautta (24h) ennen alkamisajankohtaa. Pyydämme ilmoittamaan estymisestä joko sähköpostilla (asiakaspalvelu@rajalacamera.fi) tai puhelimitse asiakaspalveluumme 0207530275 (arkisin 8-18).
3.2 Rajala Pro Shop ei ota vastaan tekstiviestillä tai Facebook-viestillä tehtyjä peruutuksia.
3.3 Mikäli asiakas ei ilmoita peruutuksesta viimeistään 24h ennen kurssin alkua, joudumme veloittamaan 75% kurssin arvosta.
3.4 Virtuaalisesti toimitetuilla verkkovalmennuksilla ei ole peruutusoikeutta, jos kurssi on otettu käyttöön.
4. Kuvausmatkat
4.1 Matkustusasiakirjat ja matkavakuutus
Matkanjärjestäjän on ennen sopimuksen tekemistä annettava matkustajalle yleiset tiedot kohdemaan passi- ja viisumimääräyksistä, mukaan lukien keskimääräinen viisumin hankkimisaika. Matkustajan on matkanjärjestäjän antamia ohjeita noudattaen itse huolehdittava matkalla tarvitsemistaan asiakirjoista (mm. passi, viisumi, rokotustodistukset) sekä tarkistettava niiden ja matkalipun oikeellisuus ja vastaavuus toisiinsa. Matkustajan on tarkistettava myös kuljetusten aikataulut. Jos matkanjärjestäjä on täyttänyt tiedonantovelvollisuutensa, se ei vastaa matkustajalle aiheutuvasta vahingosta, mikäli matka estyy tai keskeytyy puutteellisten tai virheellisten matka-asiakirjojen (esim. rikkinäisen passin) tai viisumin epäämisen tai puuttumisen vuoksi. Matkanjärjestäjä ei ole vastuussa matkustajan matkalla tarvitsemista vapaaehtoisista vakuutuksista, vaan matkustaja vastaa itse vakuutusturvastaan ja sen kattavuudesta esim. peruutusturvan osalta. Tämän vuoksi matkanjärjestäjä kehottaa matkustajaa hankkimaan matkaa varten riittävän kattavan henkilöön ja omaisuuteen kohdistuvan sekä peruutusturvan sisältävän matkavakuutussuojan.
4.2 Matkustaja vastaa matkanjärjestäjälle antamiensa tietojen, kuten matkustajien nimien, syntymäaikojen, muiden henkilötietojen tai matkustajien erityistarpeiden, oikeellisuudesta ja oikea-aikaisesta ilmoittamisesta. Matkanjärjestäjä ei vastaa vahingosta, jonka matkustajan tai matkustajaryhmän edustajan virheellisesti tai puutteellisesti antamat tiedot voivat aiheuttaa.
4.3 Matkustajan oikeus peruuttaa matka ennen matkan alkamista
Matkustajalla on oikeus peruuttaa matka milloin tahansa ennen matkan alkamista. Tällöin matkanjärjestäjällä on oikeus periä peruutusmaksu seuraavasti:
4.3.1
a) 50 % matkan hinnasta, kun matka peruutetaan myöhemmin, kuin 50 vuorokautta mutta viimeistään 20 vuorokautta ennen matkan alkamista
b) 75 % matkan hinnasta, kun matka peruutetaan myöhemmin, kuin 20 vuorokautta mutta viimeistään 7 vuorokautta ennen matkan alkamista
c) 95 % matkan hinnasta, kun matka peruutetaan myöhemmin, kuin 7 vrk ennen matkan alkamista.
4.3.2 Jos matka on hinnoiteltu sen mukaan, että kahden tai useamman matkustajan seurue majoitetaan samaan huoneeseen tai huoneistoon ja joku seurueen jäsenistä peruuttaa matkansa, on matkanjärjestäjällä oikeus periä kohdassa 4.1. mainittujen peruutuskulujen lisäksi peruutuksen johdosta syntyvästä majoituksen vajaakäytöstä aiheutuvat kulut. Matkansa peruuttanut ja matkalle osallistuvat seurueen jäsenet vastaavat yhteisvastuullisesti kyseisten kulujen maksamisesta matkanjärjestäjälle. Matkanjärjestäjä ja matkalle lähtevä matkaseurue voivat edellä mainitun sijaan sopia yhteisesti matkaseurueelle tarkoituksenmukaisemmasta majoitusjärjestelystä, jolloin matkalle lähtevä seurue vastaa mahdollisista lisäkuluista.
4.3.3 Jos matkaa ei peruuteta eikä matkustaja saavu sovitulle lähtöpaikalle sovittuun aikaan tai jos hän ei voi osallistua matkaan siksi, ettei hänellä hänen vastuullaan olevista syistä ole matkaan tarvittavia asiapapereita, kuten voimassaolevaa passia, viisumia, henkilöllisyystodistusta tai rokotustodistusta, hänellä ei ole oikeutta maksun palautukseen.
5. Tilaaminen
5.1 Asiakas sitoutuu aina tilauksen tehdessään kulloinkin voimassa oleviin sopimusehtoihin. Kyseisiä asiakkaan hyväksymiä ehtoja noudatetaan osapuolten välillä aina kaupan loppuunvientiin saakka eikä Rajala Pro Shopilla ole oikeutta muuttaa näitä ehtoja kyseisellä ajalla.
5.2 Tehdessään tilauksen, ostaja sitoutuu ehtojen noudattamisen lisäksi ilmoittamaan seuraavat tiedot:
Nimi
Postiosoite
Sähköpostiosoite
Puhelinnumero tai mahdolliset puhelinnumerot, joista hänet tavoittaa.
Mikäli kuluttaja on alle 18-vuotias tai muutoin vajaavaltainen henkilö, on hänen ilmoitettava holhoojansa myöntyminen kaupantekoon Rajala Pro Shopissa.
Asiakkaan on annettava myös henkilötunnuksensa käyttäessään Rajala Tiliä tai Rajala Laskua johtuen luottotietojen tarkistamisesta.
5.3 Yrityksen ostaessa tuotteita Rajala Pro Shopista, on kyseisen yrityksen ilmoitettava seuraavat tiedot:
Yrityksen nimi
Rajala Pro Shopin ja yrityksen välisestä kaupanteosta vastaavan yhteyshenkilön nimi, sähköpostiosoite ja puhelinnumero. Yrityksen toimitusosoite.
5.4 Rajala Pro Shop kerää ostajan ja yrityksen tiedot asiakasrekisteriinsä (pl. henkilötunnus) asiakassuhteen vaatimiin palveluihin.
Rajala Pro Shop sitoutuu olemaan luovuttamatta tietoja eteenpäin ulkopuolisille, poikkeuksena tälle, mikäli:
Asiakas on toiminut lain tai hyvän tavan vastaisesti, tässä tapauksessa Rajalalla on oikeus luovuttaa asiakkaan tietoja viranomaiskäyttöön tai mikäli viranomaiset velvoittavat Rajalan luovuttamaan kyseisen henkilön tietoja.
5.5 Myöskin Rajalan asiakkailla on velvollisuus olla paljastamatta muiden asiakkaiden tietoja. Tämä koskee esimerkiksi tilannetta missä asiakas on saanut vahingossa väärän lähetyksen, joka voi sisältää toisen asiakkaamme tietoja.
5.6 Rajala Pro Shop myy tuotteensa aina sellaisena kun ne ovat. Tuotteiden tuoteselosteet ovat nähtävissä Rajala Pro Shopin verkkosivuilla tai valmistajan sivustolla.
5.7 Rajala Pro Shop pidättää itsellään oikeuden olla luomatta asiakassuhdetta.
5.8 Rajala Pro Shop ei ole vastuussa valmistajien sivuilla olevista tiedoista.
6. Hinnat
6.1 Rajala Pro Shopin tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät kuljetusta. Tuotteiden sekä toimituskulujen hinnat ilmoitetaan aina euroissa (€).
6.2 Tuotteen hinnan muuttuessa tilauksen jättämisen jälkeen Rajala Pro Shop myy tuotteensa asiakkaalle tilaushetkellä olleeseen hintaan.
6.3 Rajala Pro Shop pidättää oikeuden tilauksen perumiseen "selvien hintavirheiden" kohdalla.
Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa huomattavasti tuotteen oikeasta hinnasta. Tällaisissa tapauksissa virheellinen hinta on niin selkeästi poikkeava oikeasta hinnasta, että asiakkaan katsotaan ymmärtävän virhellisyys.
6.4 Ajastettujen tarjousten päättymisajat ovat ohjeellisia. Tarjouserien saatavuuksien mukaan tarjouksien päättymisajat saattavat muuttua.
7. Maksaminen
7.1 Ostokset voit maksaa kätevästi verkkomaksulla tilauksen teon yhteydessä. Maksutapoina Rajala Pro Shop -verkkokaupassa käyvät: Verkkomaksuissa Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Aktia, Handelsbanken, Oma Säästöpankki, POP-Pankki ja S-Pankki.
Luottokorttimaksuissa verkkokauppamme käyttää Luottokunnan maksupalvelua, jossa käyvät Visa, Visa Electron, Maestro ja Mastercard.
MobilePay - Korttimaksuun perustuva maksu, jossa maksu viimeistellään Mobilepay-sovelluksessa. Valitsemalla Mobilepayn, sinut ohjataan Netsin maksukorttipalveluun, missä maksun voi suorittaa turvallisesti. Netsin maksukorttipalvelussa annat puhelinnumerosi, avaat Mobilepay-sovelluksen matkapuhelimeltasi, jossa voit hyväksyä ja viimeistellä maksun. Onnistuneen maksutapahtuman jälkeen istunto palautuu automaattisesti verkkokauppaamme. Maksunsaajana näkyy Avarda, joka huolehtii verkkokauppamme maksunvälityksestä.
Verkko- ja luottokorttimaksuissa ostosten vähittäissumman on oltava 0,65 euroa.
Muita maksutapoja ovat Rajala Prowebstore lahjakortti, Rajala Lasku, Rajala Yrityslasku tai Rajala Tili.
8. Toimitusehdot
8.1 Toimitusaikamme on normaalisti 1-4 arkipäivää, mikäli tuote on suoraan saatavilla varastostamme. Rajala Pro Shop pyrkii toiminnallaan tekemään kaikkensa, että toimitus tapahtuisi asiakkaalle mahdollisimman nopeasti. Toimitusaikaan saattaa vaikuttaa asiakkaan valitsema toimitustapa. Asiakkaalla on mahdollisuus noutoon myymälöistä, tuotteiden saatavuus voi vaihdella myymälöittäin. Mikäli käytetty laite tilataan Suomeen Ruotsin myymälästä, voi toimitusaika olla muutaman päivän normaalia pidempi.
8.2 Asiakkaalla on myös mahdollisuus noutoon myymälästä. Tuotteiden saatavuus voi vaihdella myymälöittäin. Isojen kampanjoiden aikana verkkokauppatilaukset toimitetaan myymälöihin keskusvarastoltamme. Maksettua tilausta noudettaessa asiakkaalta vaaditaan henkilöllisyystodistus. Mikäli tilauksen noutaa toinen henkilö, tulee hänellä olla mukanaan valtakirja. Valtakirjan saat tarvittaessa asiakaspalvelustamme. Säilytämme noutotilauksia myymälässä kahden viikon ajan. Pidätämme oikeuden perua tilaus, jos tuotteita ei ole noudettu tässä ajassa.
8.3 Tarkempi toimitusaika voidaan ilmoittaa verkkokaupassa erikseen tuotteen tiedoissa, esimerkiksi silloin, jos kyseessä on ennakkotilaustuote.
8.4 Mikäli toimituksen arvioidaan kestävän pidempään kuin on ilmoitettu, ilmoitamme siitä tilaajalle ja tarvittaessa tilaaja voi vaihtaa tuotteet toisiin vähintään samanhintaisiin tuotteisiin. Tarvittaessa voimme myös palauttaa rahat asiakkaan tilille. Tilauksen toimitusaikaa vastaa tilauksen tuotteista se, jolla on pisin toimitusaika.
8.5 Pidätämme oikeuden sivustolla esiintyviin saatavuustietoihin, emmekä vastaa varastosaldoissa esiintyvistä virheistä. Useasta myyntikanavasta ja järjestelmästä johtuvista seikoista saatavuustiedoissa saattaa esiintyä epätäsmällisyyttä.
8.6 Mikäli toimituskulujen hinta on muuttunut tilaushetken jälkeen, toimitetaan kyseinen tuote aina tilaushetkellä sovittuun hintaan.
8.7 Mikäli tuote myöhästyy maahantuonti- tai viranomaisrajoitusten toimesta, tai muista Oy Osk. Rajalasta riippumattomista seikoista, Rajalan vastuu rajoittuu vain kyseisen kaupan purkamiseen tai mahdollisten etukäteen maksettujen rahojen palautukseen. Tämä koskee verkkokauppamme kaikkia tuotteita. Oy Osk. Rajalalla on myös oikeus purkaa kauppa omasta aloitteestaan, johtuen esimerkiksi yllä olevista seikoista jotka vaikeuttavat kaupan toteutumista.
8.8 Normaali toimituajoissa saattaa tapahtua viivästyksiä suurissa kampanjoissa. Pidätämme oikeuden tarjoustuote-erien loppumiseen. Tällöin hyvitämme tilauksenne kokonaisuudessaan.
Lähetä kysymykset ja palautteet osoitteeseen: asiakaspalvelu@rajalacamera.fi
9. Rajala lasku, -yrityslasku ja -tili
9.1 Rajala lasku
Luoton enimmäismäärä määräytyy asiakaskohtaisesti ollen kuitenkin enintään 6000 €. Rajala laskulla maksaessasi asiointisi on turvallista ja helppoa. Sinun ei koskaan tarvitse antaa maksukorttitietojasi ja saat aina tilaamasi tuotteet, ennen kuin sinun tarvitsee maksaa niistä.
- Saat tilaamasi tuotteet, ennen kuin maksat
- Kulutonta ja korotonta maksuaikaa 30 vuorokautta
- Sinun ei koskaan tarvitse antaa maksukorttitietojasi
- Sinulla on kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän peruuttamisoikeus*
- Voit halutessasi maksaa laskun myös osissa
*ei koske kaikkia tuotteita, kuten esimerkiksi lentolippuja, mittatilaustuotteita ja tietyksi ajankohdaksi sovittuja vapaa-ajan palveluja.
Maksuehdot
Rajala lasku tarjoaa sinulle 30 päivän maksunlykkäyksen päivästä, jolloin ostamasi tuotteet lähetetään sinulle. Kaupan veloittama laskutusmaksu on 0 €. Laskun eräpäivä ilmenee laskusta.
Maksun myöhästyessä muistutusmaksu on 5,00 €. Jos erääntynyttä laskua ei maksumuistutuksesta huolimatta makseta, saatava voidaan siirtää perintätoimistolle perittäväksi, jolloin perintäkuluja voi syntyä.
Luottokelpoisuuden tarkistaminen
Rajala lasku -maksutapa tarkistaa ostohetkellä tilaajan luottokelpoisuuden. Tämä edellyttää joissain tapauksissa luottotietojen tarkistamista.
Luottoehdot ja vakiomuotoiset kuluttajaluottotiedot.
9.2 Rajala Yrityslasku
Luoton enimmäismäärä määräytyy asiakaskohtaisesti ollen kuitenkin enintään 6000 €. Rajala yrityslaskulla maksaessasi asiointisi on turvallista ja helppoa. Sinun ei koskaan tarvitse antaa maksukorttitietojasi ja saat aina tilaamasi tuotteet, ennen kuin sinun tarvitsee maksaa niistä. Lasku toimitetaan sähköpostitse.
- Saat tilaamasi tuotteet, ennen kuin maksat
- Kulutonta ja korotonta maksuaikaa 30 vuorokautta
- Sinun ei koskaan tarvitse antaa maksukorttitietojasi
- Sinulla on kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän peruuttamisoikeus*
*ei koske kaikkia tuotteita, kuten esimerkiksi lentolippuja, mittatilaustuotteita ja tietyksi ajankohdaksi sovittuja vapaa-ajan palveluja.
Maksuehdot
Rajala yrityslasku tarjoaa sinulle 30 päivän maksunlykkäyksen päivästä, jolloin ostamasi tuotteet lähetetään sinulle. Kaupan veloittama laskutusmaksu on 0 €. Laskun eräpäivä ilmenee laskusta.
Maksun myöhästyessä muistutusmaksu on 5,00 €. Jos erääntynyttä laskua ei maksumuistutuksesta huolimatta makseta, saatava voidaan siirtää perintätoimistolle perittäväksi, jolloin perintäkuluja voi syntyä.
Luottokelpoisuuden tarkistaminen
Rajala yrityslasku -maksutapa tarkistaa ostohetkellä tilaajan luottokelpoisuuden. Tämä edellyttää joissain tapauksissa luottotietojen tarkistamista.
Rajala yrityslasku edellyttää Y-tunnuksen ja henkilöllisyys tarkistetaan vahvan tunnistautumisen avulla.
9.3 Rajala Tili
Valitessasi joustavan erämaksun päätät itse, missä tahdissa haluat maksaa ostoksesi (alkaen 1/36 jäljellä olevasta summasta, kuitenkin vähintään 8,00 EUR /kk). Rajala tili:
- Jopa 36 kuukautta maksuaikaa
- Ei tilinavausmaksua
- Saat tilaamasi tuotteet, ennen kuin maksat
- Sinun ei koskaan tarvitse antaa maksukorttitietojasi
- Maksa osissa omaan tahtiisi
- Voit milloin tahansa maksaa loppusumman pois yhdellä kertaa
- Lasku lähetetään kuukauden 17. päivä ja eräpäivä on seuraavan kuukauden 3. päivä
Voit myös jakaa ostoksesi pienempiin osiin pidemmälle maksuajalle. Saat kuukausittain tilinhoitoilmoituksen, jossa on kerrottu vaadittu vähimmäiserä. Voit milloin tahansa maksaa myös suurempia suorituksia tai koko avoinna olevan saldon kerralla pois ilman lisäkuluja.
Ostohetken yhteydessä tehdään luottopäätös, jonka yhteydessä voidaan tarkistaa osoite- ja luottotietosi. Luoton myöntäjänä toimii Avarda. Jos hakemustasi ei hyväksytä, voit valita toisen maksuvaihtoehdon.
Kampanjaehtoja, kuten luoton perustamismaksua, korotonta ja kulutonta maksuaikaa tai muuta kampanjaan liittyvää erityistä ehtoa sovelletaan, kun Luotonsaaja on oston yhteydessä valinnut maksaa kampanjaehtojen mukaisesti. Kampanjaehtoja sovelletaan ainoastaan kyseessä olevaan ostoon. Tarkemmat kampanjaehdot esitetään ostoksen teon yhteydessä.
Myöhästyneestä maksusta veloitetaan muistutusmaksu 5€.
Luottoehdot ja vakiomuotoiset kuluttajaluottotiedot.
10. Maksupalveluntarjoaja
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Avarda/TF Bank AB yhteistyössä suomalaisten pankkien ja maksukorttipalveluiden kanssa. Avarda näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Avarda / TF Bank Ab, Suomen sivuliike
Y-tunnus: 3362665-9
Keskuskatu 6 B, 00100 Helsinki
https://www.avarda.com/fi
https://omatsivut.avarda.fi
11. Reklamaatio
11.1 Rajala Pro Shop pyrkii aina sovittelemaan kaikki reklamaatiot tavalla, joka on molempien osapuolien eduksi. Reklamaatiotilanteissa asiakkaalla on velvollisuus esittää ostotodistus, esimerkiksi kuitti.
11.2 Mikäli lähetys on vaurioitunut kuljetuksessa, tulee vastaanottajan tehdä siitä lähetystä vastaanottaessaan reklamaatio kuljettajalle. Mikäli tuotteessa ilmenee kuljetusvaurion johdosta vikaa, on asiasta ilmoitettava viipymättä asiakaspalveluumme.
11.3 Mikäli reklamaatiotilanteeseen ei löydy sovitteluratkaisua, asiakkaalla on oikeus saattaa erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Asiakas voi nostaa kanteen Osk. Rajala Oy:tä vastaan Turun käräjäoikeudessa.